Where are you?

Isnin, 6 Jun 2011

Anugerah tuhan

↑coretan si blogger→ aniz
kesian burung sekarang ni..
habitatnya habis diceroboh.
akhirnya mereka mengambil jalan yang selamat iaitu bertelur di dalam tong pos rumah saya.
pada awalnya, saya agak pelik apabila melihat burung selalu hinggap di tong pos rumah saya.
terkejutnya saya apabila melihat ada tiga biji telur burung beserta sarangnya di dalam tong tersebut.
seminggu selepas itu, telur itupun menetas. sangat kecil.
ibun dan ayah mereka bergilir-gilir memberi makanan kepada nak mereka apabila tiba waktu makan.
tanpa saya sedari mereka sudah berbulu dan mula berbunyi dengan lebid kuat.
sekejap sahaja masa berlalu, mereka telahpun meninggalkan sarang dan mula berdikari.
lihatla foto yang saya sertakan:
proses pembesaran burung
untuk pengetahuan semua. saya tidak mengetahui jenis burung ini. ibu dan abang saya cakap burung tinjau. kakak saya cakap burung murai batu. rasanya betul burung murai kerana bunyi mereka agak kuat. lebih-lebih lagi ketika kucing saya cuba memanjat dan menangkap burung tersebut. ☺☻

0 comments:

...

Related Posts with Thumbnails

Makluman

perkataan yang gelap merupakan perkataan yang tidak sesuai untuk digunakan dalam karangan(rasmi) :p
 

Bubbleplace ♥ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea